Denne annonsen har utløpt.
Hva får du jobbe med hos oss?
Ung.no er en det offentliges informasjonskanal for ungdom i alderen 13-20 år. Tjenesten har stor betydning for målgruppen, og har gjennom de siste årene hatt stor vekst. I 2021 hadde ung.no 21,5 millioner besøk, og besvarte nesten 105.000 spørsmål. Vi er en del av DIGI-UNG som skal knytte sammen flere digitale tjenester for ungdom. Med stor vekst og viktige utviklingsoppgaver er derfor ung.no etablert som en egen avdeling i Bufdir, og vi søker nå en ambisiøs og erfaren leder som ønsker å utgjøre en viktig forskjell i norske ungdommers hverdag. For mer informasjon, se ung.no eller digiung.no.
Hva vil arbeidsdagen din bestå av?
Den nyopprettede avdelingen ung.no vil ha et helhetsansvar for nettjenesten ung.no. I dag består avdelingen av 9 medarbeidere med mange forskjellige faglige bakgrunner. Vi er teknologer, UX-designere, journalister, rådgivere og en helsesykepleier. I tillegg har vi mange eksterne bidragsytere som skriver artikler og besvarer spørsmål på vegne av sine virksomheter. Du får det overordnede ansvaret for at ung.no er samkjørt, tilgjengelig og utvikles i tråd med brukernes behov. Du vil bli en del av ledergruppen til divisjon for strategi og utvikling.
Mer spesifikt vil du blant annet jobbe med å:
- Drive strategisk ledelse av en avdeling med kompetanserike medarbeidere, og sørge for at alle jobber mot samme mål
- Lede et kunnskapsbasert utviklings- og forbedringsarbeid med utgangspunkt i brukerreiser som ivaretar ungdommenes behov
- Sikre at ung.no som digitalt konsept oppleves som moderne, effektivt og relevant for målgruppen
- Sikre at innholdet på ung.no er korrekt, oppdatert og relevant, og at nytt innhold produseres etter behov
- Utforme og drifte digitale tjenester og grensesnitt som kan benyttes av samarbeidspartnere og andre offentlige virksomheter
- Etablere og følge opp avtaler med strategiske partnere og leverandører, herunder sikre riktige samarbeid, integrasjoner og tilgang på informasjon fra andre offentlige virksomheter
- Bruke den store informasjonsmengden som ung.no representerer til analyser, kunnskapsutvikling, og legge grunnlaget for framtidig maskinlæring og automatisering
- Følge opp økonomi og skape gode rammebetingelser for en fortsatt positiv utvikling av ung.no
- Håndtere mediehenvendelser om ung.no
Hva slags person ser vi etter?
Vi ser etter deg som har erfaring med ledelse, utvikling og drift av komplekse nettbaserte tjenester, og som vil sette ditt preg på ungdommenes mest sentrale offentlige informasjonskanal. Du bør være glad i strategisk nettverksbygging og god på å forankre og gjennomføre forslagene og idéene dine.
Du har:
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- Minimum fem års relevant arbeidserfaring, som har latt deg oppleve den fulle livssyklusen for en eller flere web-baserte tjenester - fra idé, til utvikling, forankring, produksjon og drift
- Ledererfaring med personalansvar
- Meget gode norskferdigheter, muntlig og skriftlig
I tillegg er det fint om du har:
- Erfaring med forvaltningsnivåer og beslutningsprosesser i offentlig sektor
- Erfaring med mediehåndtering
- Kunnskap om målgruppeorientert innholdsarbeid, helst knyttet til ungdom
- God forståelse for digitale virkemidler og bruk av analyser, innsiktsarbeid og tjenestedesign
- Erfaring med offentlige anskaffelser og leverandørstyring
- Kunnskap om digital sikkerhet, personvern og annet relevant lovverk for forvaltningen
Vi håper du kjenner deg igjen i dette:
- Du knytter lett relasjoner til andre, både i og utenfor egen organisasjon
- Du skaper engasjement rundt fagområdet ditt og utstråler faglig trygghet
- Du er ikke redd for å ta beslutninger, er selvdreven og jobber på en strukturert måte
- Du er glad i å se sammenhenger og jobber med langsiktige mål for øyet
Dette får du hos oss:
Her vil du få muligheten til å utvikle et av de mest sentrale digitale produktene i Norge. Dette er jobben der du faktisk vil utgjøre en positiv forskjell i norske ungdommers hverdag. Vi er en datadrevet virksomhet der digitalisering er høyt prioritert, og du vil lede ansatte med høyt engasjement for samfunnsoppdraget.
I tillegg får du alle godene ved å være ansatt i staten, det vil blant annet si fleksitid, sommertid og medlemskap i Statens pensjonskasse, noe som innebærer gunstige boliglån, en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring. Du får også mulighet til å trene i arbeidstiden. Lønn avhenger av dine kvalifikasjoner, men vil ligge mellom 850 000,- til 1 000 000,- per år. For høyt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Høres dette ut som noe for deg?
Da vil vi gjerne høre fra deg! Ta kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Cruit, Arve Nøstdahl (901 71 625 / [email protected]), Maria Molvær Nesseth (901 70 114 / [email protected]) eller Stig Aulid (915 16 107 / [email protected]).
Les dette før du søker!
Gi oss et godt bilde av deg!
Når vi velger ut kandidater, er det viktigste for oss å vite at du kan gjøre jobben godt om du får den. Når du fyller ut informasjonen om deg selv, er det viktig at du beskriver hva du har gjort tidligere, konkrete resultater du har oppnådd og andre ting du synes er relevante. Da får vi et så rettferdig bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som kan ulike ting, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulike ting i livet. Vi har få medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så om du kan krysse av for noe av dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har, og vi kaller inn minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det. Utenom å sørge for at vi velger ut de riktige kandidatene bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss, satt opp på den offentlige søkerlisten om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på listen, tar vi kontakt med deg om vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.
Bufdir
I Bufdir og Bufetat finner du mennesker som hver dag gjør sitt beste for at barn og unge skal få en trygg og god oppvekst. Blant annet er det vi som har ansvar for barnevernsinstitusjoner og fosterhjemstjenesten, og vi er det sentrale fagorganet for hele det kommunale og statlige barnevernet. Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå.
Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget - vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Søknadsfrist | 30.10.2022 | |
Stillingsnavn | Avdelingsdirektør ung.no | |
Oppdragsgiver | Bufdir | |
Arbeidssted | Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 30.10.2022 22:11 |